„Nie rób tego! Przestań! Zostaw to!”- kiedy dorośli próbują pokazać dziecku, jakie powinno być i jak ma się zachowywać, jego najlepsze chęci i wszelkie starania przestają mieć jakiekolwiek znaczenie. Ściśle określone metody nauczania należy wprowadzić w życie jak najwcześniej. Tego, co ustalili dorośli, dziecko musi nauczyć się jak najszybciej. Naturalne tempo rozwoju przestało być już czymś oczywistym. Dyskusje na temat wyboru żłobka, przedszkola czy szkoły przybrały charakter naukowych debat, a oficjalne „programy edukacyjne” przygotowuje się dziś dla dzieci w przedziale wiekowym 0-10 lat. Już przed przyjściem dziecka na świat dokładnie wiadomo, w jakim wieku powinno ono opanować taką czy inną umiejętność. Niemieccy politycy odpowiedzialni za edukację tak widzą idealnego ucznia: „ Musi należycie wykorzystać swój potencjał, skutecznie unikać ryzykowanych sytuacji, być odporny na stres i w miarę szybko radzić sobie z traumatycznymi przeżyciami.” Te liczące od 16 do 480 stron instrukcje dostępne na stronach